krisbinnemans.reismee.nl

Sydney - Perth met Ines

Yuu,

Na een toffe reis door New Zeeland ben ik op 16 januari weer in Sydney aangekomen, daar stond Ines mij al op te wachten. Ik kende mijn weg al een beetje in Sydney dus ik kon Ines een beetje rondleiden. We zijn o.a. een opera gaan kijken in the Sydney Opera House (mijn kerstcadeautje). Niet echt mijn ding maar wel een unieke locatie. Na een paar dagen zijn we mijn auto gaan halen die ik net buiten Sydney geparkeerd had en toen kon onze roadtrip beginnen. We hadden 5 weken om, wat uiteindelijk 8000km bleek te zijn, af te leggen.

De eerste twee weken hadden we wat minder geluk met het weer. Nog steeds wel boven de 20 graden maar af en toe regen. Toch hebben we een paar leuke campings en strandjes gezien. Na onze eerst nacht op een camping midden in het bos werden we al meteen gewekt door kangoeroes.

Voordat we in Melbourne aankwamen zijn we eerst nog gestopt op Philip Island. Hier zijn we naar een koala conservation geweest. Hier hebben we wel enkele pluizenballetjes hoog in de boom zien zitten maar echt goed konden we de koala's niet zien. Een paar dagen later zaten ze echter vlak bij onze auto op de camping. Een ander hoogtepunt op Philip Island waren de pinguïns die 's avonds terug aan land komen na een dagje vissen.

In Melbourne was de Australian Open bezig. We hebben gekeken voor tickets om een wedstrijd te volgen maar ze waren al uitverkocht. Er heerste wel een gezellige sfeer.

Via de Great Ocean Road langs prachtige stranden gereden richting Adelaide. Het heeft hier verschrikkelijk hard geregend, dat was wat minder.

Van daaruit zijn we verder gereden richting de Nullarbor. Dit is een langgerekt gebied waar geen bomen staan en om de 200km een tankstation te vinden is, maar meer ook niet. Hier hebben we emu's, dingo's en arenden gezien. De borden langs de weg waarschuwen ook voor kamelen, deze hebben we jammer genoeg niet gezien.

Eens dat we in West-Australië aangekomen waren werd het echt zomer met temperaturen boven de 30 graden. We hebben veel prachtige stranden gezien met wit zand en helderblauw water. In Bremer Bay hebben we een boottocht gedaan om naar orka's te kijken. Het zijn echt prachtige dieren. De trip op het water is Ines echter niet zo goed bevallen. Na een kwartier was ze al doodziek en kon uiteindelijk niet veel meer doen dan liggen, af en toe naar een orka kijken en dan weer gaan liggen.

Van hieruit zijn we verder gereden naar de wijnstreek van Zuid-West-Australië. Gratis wijn proeven en heerlijk eten op de truffelboerderij. Dat is echt iets voor ons. Kamperen kan ook een beetje decadent zijn.

Vlak voor we Perth bereikten zijn we nog in Fremantle en Rottnest Island geweest. Rottnest is een klein eilandje waar ge niet met de auto naartoe kunt. Iedereen rijdt er dan ook met een fiets. Het eiland is bekend voor zijn quokka's. Dit zijn kleine kangoeroe-achtigen die helemaal niet verlegen zijn en lijken te glimlachen als je er een foto van neemt.

Aangekomen in Perth had de temperatuur z'n maximum bereikt. Het was echt zweten. Gelukkig zaten we ook hier weer kort aan de zee die voor verkoeling kon zorgen. We zijn 's avonds naar een outdoor cinema geweest. We dachten dat we met onze frigobox en snackjes al overdreven hadden met wat we meebrachten. Blijkbaar niet. Mensen hadden daar volledige maaltijden mee.

Op onze laatste dag zijn we nog naar een waterpretpark geweest. Een leuke afsluiter van onze roadtrip.

Het minder goede nieuws is dat mijn auto niet helemaal ongeschonden in Perth is aangekomen. Morgen breng ik 'm binnen in de garage om m'n versnellingsbak te laten nakijken, die serieus hard ratelt. Het goede nieuws is dat ik vanaf volgende week werk heb. Ik moet met een camionette rondrijden en airco-onderdelen leveren.

De foto's van onze trip volgen binnekort.

Groetjes,

Ines en Kris

Reacties

Reacties

mama

Alweer een super leuke tijd achter de rug ... En nu weer alleen ... Fantastisch dat je zo snel werk gevonden hebt hé. Wat werken en dan aan de rest van je reis beginnen .... Dikke knuf

Tom

Oei auto kapot. Das minder. Dan zijt ge ook uw huis kwijt :).

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!