krisbinnemans.reismee.nl

Nieuw Zeeland

Omdat Kris momenteel met Ines door Zuid Australie trekt, en hij dus betere dingen te doen heeft als zijn blog aan te vullen

Wink
,zullen wij de taak op ons nemen.

Na 36 vliegen uur eindelijk in Christchurch aangekomen te zijn, zijn we Kris gaan ophalen in zijn Hostel met onze gehuurde bak (Nissan Wingroad).

Aangezien we redelijk hard stonken na de lange reis weet ik niet of het een blij weerzien was van twee kanten :).

Na nog eerst wat campeerspullen, eten en drank te hebben in geslaan zijn we aan onze tocht begonnen. Eerste stop Mount Cook NP.

Op de route zijn we langs Lake Tekapo en Lake Pukaki gereden. Dit was een eerste overweldigende indruk van de schoonheid van Nieuw Zeeland. De eerste nacht in Mt Cook hebben we een serieuze storm over ons heen gehad. Gelukkig hebben onze tenten het gehouden

Cool

Na Mount Cook NP zijn we via oostkust naar beneden gereden richting Fjordland. Aan de oostkust hebben we veel pinguins, zeeleeuwen, zeehonden een albatrossen gezien. Super grappige beesten. Wegens de soms antarctische wind en het koude water zat zwemmen er wel niet echt in. Al heeft Katrien wel een poging gewaagd door van de Moeraki Boulders af te 'springen'

Smile

Fjorland NP was ook echt vet. Hier hebben we een 2 daagse tocht gedaan van 40km door het regenwoud. Was soms wel afzien, zeker door de massa's irritante zandvliegen, maar absoluut de moeite. Na een cruise in Milford Sound zijn we via Queenstown en Wanaka , waar het echt een beetje Geordie Shore was, naar de West Coast gereden. Hier had Kris 's nachtswat last van kea's die zijn bierfleskes wouden pikkenen wekas die zijn tent aanvielen

Laughing

We zijn vervolgens via het noorden van de westkust door Kahurangi en Abel Tasman naar Kaikoura gereden. Hier zijn we met een boot op zee gegaan op zoek naar potvissen. Het was overweldigend om zo enorme beesten te zien en zeker omdat er ook nog veel dolfijnen en kleinere walvissen rond zwommen.

Na Kaikoura moesten we naar Picton voor de Ferry naar het North Island en zat onze tijd op het zuider eiland er op.

Op het noorder eiland aangekomen bleek hier direct een pak meer 'beschaving'. We hebben hier dan maar direct gebruik van gemaakt en zijn in Wellington de befaamde 'Burger Fuel' gaan proeven mmmm! De hoogtepunten van het noorder eiland waren zeker de Tongariro Crossing, waar we 20km door 'Mordor' en langs 'Mount Doom' en vulkaankraters hebben gelopen, en de jetboat en kayak tour door de canyons van de Whanganui rivier. Ook de Taranaki vulkaan en de geisers en pruttelende modderpoelen van Rotorua waren heel speciaal en buitenaards.

Wij zijn ondertussen al weer thuis en hebben heimwee

Smile

Good times...Sweet as...

mama

Wat een belevenis ! Prachtige fotos!
xxx