krisbinnemans.reismee.nl

Laatste dagen op de farm

Yuu

Men eerste avontuur in Australië zit er bijna op. Zondag vertrek ik hier en ga ik terug naar Sydney. Ik ga zondag een stop doen bij de blue mountains en daar voir de eerste keer overnachten in men auto. Maandag ga ik dan terug naar Sydney waar ik men auto ga parkeren bij een vriendelijke Sloveense meneer die ik ken via men ma.(danku mama;)). Ik ga dan gewoon nog eens een nacht in een hostel slapen. Ik vertrek dinsdagavond naar Nieuw Zeeland waar ik dan een week in een hostel in Christchurch zal verblijven tot Tom en Katrien arriveren. Ik zal me wel kunnen entertainen daar met een lord of the rings tour ofzo, of star wars gaan kijken in de cinema:)

Ik ben toch blij dat ik deze stap gezet heb en hier ben komen werken. Het heeft eigenlijk nooit echt aangevoeld als werken en dat is altijd positief. Ik ben nu ook wel wat aan het uitbollen hier want ik ben ook blij dat ik aan men volgende avontuur kan beginnen. Het is ook niet zo dat ik hier veel rijker ben geworden maar ik heb de periode tot ik echt kan reizen goed overbrugd. Ik denk dat ik ook heel wat geleerd heb over het boerderijwezen en zal er in België ook op een andere manier naar kijken nu. Bovendien weet ik ook wat meer over de vleesindustrie en hoe vrij de koeien en stieren hier kunnen rondbaggeren in de wei.

Jon heeft deze week een Brown snake doodgeschoten die hier op het terras zat. Ik was er niet bij anders had ik wel een foto van op afstand getrokken:).Het klinkt miss cru om dat beestje dood te schieten maar aangezien het de tweede meest giftigste slang ter wereld is wilt ge da beest niet rond uw huis hebben kruipen waar uw kinderen spelen en uw huisdieren rondlopen. Australiers zijn daar dan ook heel kordaat in en ze hebben allemaal hun arsenaal vuurwapens in huis.

Ik heb ook een aanvaring gehad met een inheems beestje. Ik had men t shirt buiten laten drogen en blijkbaar had zich daar een schorpioen in genesteld. Die me dan ook enkele keren goed heeft gestoken. Maar gelukkig zijn schorpioenen hier dan weer niet gevaarlijk, in tegenstelling tot ander kruipend ongedierte.

Ik ga ook nog wat fotos erop zetten als het lukt.

Tot de volgende,in Nieuw Zeeland

Ciao

Reacties

Reacties

Tom

Ge hebt die slang toch gevild hé :) kunt ge portefeuille in slang maken...

mama

So far, so good ... Allé ... understatement ... heeeel goed hé. Wat een ervaring toch zo drie maanden op een boerderij werken omgeven door eindeloze weiden ... En dan komt de tijd dat je verder moet of wil ... Fijn dat je in Sydney je auto een maand lang veilig kan achterlaten. Heel fel bedankt, Irene om het aan je oom te vragen! De dagen vliegen hier ook ... De maand van de feesten ... Lang leve de multimedia !! Je bent zo ver maar als ik met je line is het net of je Leuven zit ... Ook whatsapp is een heerlijk ding! Zo voelt het toch niet dat je zo ver weg bent ... xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!